Üdvözöllek...

Köszöntelek a Blogomban.. nézz szét, olvasgass, és ha tetszett írj megjegyzést.. Üdv.. Gyöngylány 

 

 

 

 

2022. június 9., csütörtök

Kis kóborlásaim...

 Mivel a kertben a tavasz munkát hoz, (dugványozás, veteményezés, gyomlálás) kikapcsolódás képpen a közelben kóboroltam. 

Egy alkalommal lesétáltam a tóig a még meglévő földúton, (hamarosan nagy építkezés beruházás lesz itt ami kissé belerondít a természeti környezetbe) és ha már ott voltam, akkor ami jött lencsevégre kaptam. 

Hattyú pár vetett "horgonyt" a tavon, elég biztonságos helyet találtak maguknak. Itt a reggeli utáni tollászkodásukat örökítettem meg a csónakok mentén.





A vízen is készült pár távoli fotó róluk..








Későbbi blogbejegyzésben még lesz róluk szó...

A vasút mentén sétálgattam, zuzmók, zsurlók bontogatták érdekes szirmaikat, ha annak lehet nevezni őket. 





Egy borús délelőtt kisétáltam a mezőre, és 2 őzikével találtam szembe magam. Bizalmasak voltak, bár nem voltunk közel nagyon, de békésen legelésztek, aztán uzsgyi a sűrűbe. 







Igaz ahhoz nem kellett messzire menni hogy fakopáncsot fotózzak, mert jött házhoz, de a kert végéig kisétáltam a fotó kedvéért. 






Házhoz jött viszonylag közel a nagy akác fára egy tollászkodó gólya, elég borús idő volt esett eső szerencsére - ami a veteménynek jót tett - és a gólya is türelemmel tollászkodott. A varjakat elzavarta.. Végül is ő a nagyobb, erősebb. Összesen a mi település részünkön 2 gólya pár fészkel, egy a gimnázium kéményén, egy hatalmas öreg fészek, és egy viszonylag új rakás a Rákóczi úton, ami közel van a mezőhöz és a tóhoz is egyaránt, a patakban is van elég béka és hal, így mindkét család fel tud nevelni pár fiókát. Ha jól sejtem ez a gimnáziumi párból lehetett apa, vagy anya madár.





Nagyjából ezek a kis kóborlások voltak eseménydúsak.

folyt köv... hosszabb séta a Tónál..










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése