Üdvözöllek...

Köszöntelek a Blogomban.. nézz szét, olvasgass, és ha tetszett írj megjegyzést.. Üdv.. Gyöngylány 

 

 

 

 

2022. március 3., csütörtök

A mai nap margójára.....

2022.03.03. Délután, kellemes idő lenne........... de fura szagok jönnek az ablakon be. Füst szag.. elég volt kinéznem, látszott valaki (magától aligha gyulladt ki a nádas) meggyújtotta a zagyva part másik oldalát. 

A megyénkre is, és még számos más megyére is a katasztrófavédelem, országos tűzgyújtási tilalmat adott ki rendeletben.  Aki nem hiszi katt a linkre.. pirossal van jelezve hol nem lehet tüzet gyújtani.

https://katasztrofavedelem.hu/55/tuzgyujtasi-tilalom-terkep

Na ehhez képest égett minden. 

Értem én hogy égetni könnyebb mint vágni, de legalább lett volna ott és a terjedését szabályozta volna. Természetesen senki egy teremtett lélek sem volt ott, mire felmentem a vasúti hídhoz megnézni hol is égetnek. Ahonnan videóztam, később úgy 10-15 perccel később miután lejöttem, felcsaptak a lángok erősen, mivel már nem csak a másik oldal hanem a vasúti oldal is égett. Ugyanis a szél átfújta a lángokat. Egészen a kúria útig égett a nádas és fekete füsttel. A szoba ablakából is láthatók voltak a lángok milyen magasra csaptak fel. Az ablak magassága kb. a majdnem a vasúti sínnel van egy szintbe kissé alacsonyabban van az ablak, de mekkora lángokkal éghetett minden ott, ha látható volt messziről.  A másik irányba egészen messze be égett a tarló.. A videókon amit felteszek látható. 





Ami látható, hogy előttem volt nád, és a bal oldalon, az mind mind leégett kb. 10 perccel később. Jobbnak láttam menni onnan, mielőtt bedurvul a helyzet. 
A szomorú még a dologban, hogy lakóházak is vannak ám arra amerre terjedt,és erre felé is, ahonnan néztem. Magától ki nem alszik, és még egy órája is lehetett látni a füstöt bár gyengébben arra a kúria felé. 

A nádasban élő állatokkal se törődik senki..... hová bújnak majd el? Meddig űzik még őket a természetes élőhelyükről el???

Ezer és egy kérdés van a fejemben még, de választ nem kapok rá, s mivel több mint 2 óra hosszat égett ez minden  felügyelet nélkül ( és lehet parázslik is még valahol) ........................................... itt már nem is akarok levonni semmi féle konzekvenciát............................. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése