Üdvözöllek...

Köszöntelek a Blogomban.. nézz szét, olvasgass, és ha tetszett írj megjegyzést.. Üdv.. Gyöngylány 

 

 

 

 

2021. május 22., szombat

Kertem szépségei...és az anyák napi doboz, ajándékkal..

A tavasz valahogy nem nagyon akar eljönni.. Hűvös fénytelen nappalok, hideg fagyos esték. Imitt amott pár nap amikor süt is a nap, de gyorsan tova száll.. A veteményes se reagál úgy ahogy rendesen szokott, jóval több mint 1 hónappal van lemaradva minden. Ilyenkor már régen a kaprot szedegettem csokorba, most kb. 2 cm -re dugta ki a fejét a földből ami a kertben van. Azt hittem az idén nem is lesz annyira későn kelt ki az elszórt mag. Aminek nem árt semmi a veteménybe, az a hagyma és a krumpli.  Eset némi eső is ez roppant jót tett mindennek növekedésnek indultak a magok. A kiskertem virágai is kinyíltak, és az orgona is ami el nem fagyott (sajnos egy része elfagyott) kinyílt. A gyöngyvirág már anyák napjára kinyílik, ami ugye május első vasárnapja, de most még csak pici levelek voltak akkor kinn a földből, virág sehol. Most a hónap végére tobzódik a kert végre kicsit. 

Ami előjött, az a fehér nárcisz, ami a kedvenc virágom, nagyon ritka, és az a pár hagyma amim van nagyon nagy kincs. Tavaly nem is virágzott, az idén viszont meglepett mind a 3 bokrom csodaszép virágokkal. 





Az almafák vegyesen hoztak virágot, a golden almafán ha lesz egy kosárnyi alma talán... A másik jonagoldon viszont csodás tobzódás volt, minap ellenőriztem ha nem lesz fagy vagy jégeső ami leveri akkor abból sok roppanósan finom alma lesz.












A boskobak körte fa is csak úgy tobzódott a virágokban, és épp tegnap néztem meg sok kis apró körtécske fejlődik rajta.. Nagyon szeretem, befőttnek is akár... azért a fotókon lehet látni a fagycsípte szirmokat.. 








A cseresznye fám is megajándékoz az idén pár szem gyümölccsel. Csak legyen ideje megérni ...  😊








A gyümölcsökről ennyit.. A nárciszokhoz anno magokról és palántáról is ültettem kék nefelejcset. Hát először sikertelennek ítéltem meg a próbálkozásom, mert nem kelt ki.. aztán következő évben a sima pázsiton mellette pár méterre látom valami kéklik a fűben.... mára kész kis minikert lett belőlük, szerencsére szaporodnak, nem is vágjuk ott a füvet, én kézzel vagdosom körülöttük a gyepet. Kecses gyönyörű virágok, imádom a színüket formájukat egyszerűségüket. Remélem évről évre nagyobb területen lesz ez a szépség a kertben. 








Végül pár szál fehér orgona is nyílt, amit tavaly ültettünk a kert közepére.. Illatos és gyönyörű dupla virágú.. 




Teljesen utoljára hagytam azt amit anyák napjára készítettem.. Kissé nehéz útja volt míg megérkezett, de az öröm nagy volt. Mindent saját kézzel készítettem rajta..Tudom nem nagy dolog, de nekem igen, mert nem könnyű megalkotni valamit, könnyebb a polcról levenni a boltban, mintsem elkészíteni. 





A szett csoki-barna tekla gyöngyből készült, fehér és nyers színű teklákkal megbolondítva. A doboz belseje pontosan ugyan ilyen virágos, és bélelt, de azt már nem fotóztam le, oldalain  mintázattal. 

Nos.. folyt köv. nemsokára.. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése